تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 178

گلایه `سایت رضایی` از مشاوران کروبی به خاطر شکست از احمدی نژاد

در این گفت‌‌وگو که به قید قرعه، نخست حجت‌الاسلام و المسلمین کروبی آغاز به سخن کرد، این بار او بود که با طرح دو مسأله ‌هاله نور و قضیه ربوده شدن رئیس‌جمهور در عراق، تلاش کرد تا فضای جلسه را به دلخواه خود در دست گرفته و دکتر احمدی‌نژاد را به پاسخگویی به این دو مورد وادار کند.

خبرنامه دانشجویان ایران:مناظره شب گذشته مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد، هر چند در فضایی متفاوت از سه مناظره گذشته برگزار شد، اما آنچه باز هم کمتر بدان پرداخته شد، برنامه‌های دو نامزد محترم برای اداره کشور در چهار سال آینده بود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از«تابناک» در این گفت‌‌وگو که به قید قرعه، نخست حجت‌الاسلام و المسلمین کروبی آغاز به سخن کرد، این بار او بود که با طرح دو مسأله ‌هاله نور و قضیه ربوده شدن رئیس‌جمهور در عراق، تلاش کرد تا فضای جلسه را به دلخواه خود در دست گرفته و دکتر احمدی‌نژاد را به پاسخگویی به این دو مورد وادار کند.

آنچه اما بر خلاف میل کروبی اتفاق افتاد، پاسخی بود که احمدی‌نژاد در حد چند ثانیه به آن داد و با گفتن اینکه این مسأله ـ‌هاله نور ـ ساختگی است و درست نیست، بحث را به سمت تشریح عملکرد دولت خود بر پایه آمار تغییر داد.

بنا بر این گزارش، در طول این مناظره، آنچه بیش از هر چیز دیگر مشهود بود، از یک سو تلاش احمدی‌نژاد برای استفاده بهینه از وقت خود در راستای توضیح و تشریح عملکرد چهار ساله خویش ـ احتمالا با تحلیل و بررسی بازخوردهای مناظره اولش ـ و از سوی دیگر، تلاش کروبی برای کشاندن بحث به همان جهتی بود که احمدی‌نژاد در مناظره با مهندس موسوی از آن بهره گرفت.

در واقع احمدی‌نژاد احتمالا با توصیه اطرافیانش به این نتیجه رسیده بود که بهترین فرصت برای طرح موفقیت‌های دولتش، همین مناظره خواهد بود، چرا که او در مناظره نخست با به حاشیه رفتن فضا، عملا به این مسائل نپرداخته بود و از سوی دیگر فضای مناظره آخر نیز تا اندازه‌ای غیرقابل پیش‌بینی می‌نمود.

از سوی دیگر، کروبی با توجه به طرز برخورد و نحوه ورود به بحث احمدی‌نژاد در مناظره نخست، شاید این گونه گمان می‌کرد که با طرح چنین مسائلی، می‌تواند فضای مناظره را به سمت ضعف‌ها و نواقص جزیی و کلی احمدی‌نژاد و دولت او تغییر دهد، کما اینکه تا اندازه‌ای موفق به این کار شد.

نکته مهم اما در این مسأله، ضعف اطرافیان کروبی در مشاوره و طراحی پرسش‌های مستدل و مستند از رئیس جمهور بود، چرا که عملا شیخ اصلاحات را وارد مسائلی کرد که با توجه به مصادیق آمده، حتی با طفره رفتن احمدی‌نژاد نیز آنچنان که باید دستاورد تبلیغاتی خاصی برای وی به همراه نداشت که صد البته این مسأله به ضعف اتاق فکر کروبی و سطحی‌نگری آنها برخواهد گشت.

به هر روی، به نظر می‌رسد در این مناظره محمود احمدی‌نژاد با یک محاسبه قبلی، باز هم فضای جلسه را از آن خود کرد و با بی اهمیت جلوه دادن مباحث مطروحه از سوی کروبی، به آنچه می‌خواست رسید و در لابلای ارایه آمار و شواهد در تأیید مسیر حرکت دولت خود، طرف مقابل را با پرسش‌های روبه‌رو کرد که با توجه به عدم پرداخت مناسب از سوی رقیب، به هدف خود مبنی بر مخدوش نشان دادن چهره کروبی چه به عنوان یک سیاستمدار و چه در حوزه مسائل مالی و زندگی شخصی او دست یافت.

گفتنی است، سیر کردن در یک فضای کاملا سیاسی و بدون عمق از سوی اطرافیان کروبی، سبب شد که او حتی نتواند با چند سند و مدرک معتبر و خدشه ناپذیر، رقیب خود را به چالشی جدی در حوزه مسائل مدیریتی، اقتصادی و سیاست خارجی بکشاند و اثر روانی و تبلیغاتی مطلوب خویش را بهره برداری کند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبعیت اشغالگران از دستورات دیوان لاهه و خروج از غزه شرط مذاکرات است
۱۷۸۶ زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند
ماجرای مزاحم‌ تلفنی اورژانس با ۱۷۰ تماس در ۲۴ ساعت
خبر مهم عبدالنبی سلمان درباره رابطه ایران و بحرین؛ اتفاقی که با میانجی گری روسیه رخ می دهد
شهید آیت الله رئیسی بالاترین درجات ایثار را کسب کرد
ترویج سنت تیراندازی نکردن در مراسم تشییع و تدفین شیخ «حیدر حلفی»
ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود
تردد ۲۴ ساعته زوار از مرز خسروی در اربعین یک ضرورت است
ضرورت شکل‌گیری خانه احزاب در لرستان
تصادف موتورسیکلت و پژو یک کشته بر جای گذاشت
پیام حضور مقامات عالی رتبه ۶۸کشور در تهران
تملک۱۱۰ پلاک زمین در محله آقاجان کرمانشاه
قالیباف درگذشت مادر سید حسن نصرالله را تسلیت گفت
فیلم/ بخشی از صحبت‌های منتشر نشده از شهید رئیسی در دهه ۷۰
اذعان خانواده‌های اسرای صهیونیستی به شکست نتانیاهو در برابر حماس
شرایط و ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات نگرفته‌ام
تاکید سران قوا بر ایجاد فضای‌ انتخاباتی
امکان حضور اصلاح طلبان در انتخابات فراهم می‌شود
اعضای شورای برگزاری انتخابات منعی برای کاندیداتوری ندارند
چه کسانی سابقه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top